کد خبر: ۳۴۰۰۳
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰
با موج جدیدی از اختلالات و فیلترینگ؛

آیا نمایشگاه الکامپ سال آینده برگزار می‌شود؟| تدبیر مسئولان چیست؟

نمایشگاه الکامپ طی چند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا لغو شد؛ اما به تازگی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خبر از برگزاری این نمایشگاه در تیرماه سال آینده خبر داده است؛ حال این سوال مطرح است که آیا با وجود محدودیت اینترنت و فیلترینگ الکامپ برگزار خواهد شد یا نه؟

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» برگزاری نمایشگاه الکامپ طی چند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا لغو شد و قرار شد که همزمان با کاهش اوج گیری کرونا و رفع محدودیت‌ها در سال ۹۹ برگزار شود، اما متاسفانه نیز به تعویق افتاد و تعویقات به مدت دو دیگر نیز ادامه یافت و این نمایشگاه برگزار نشد. لازم به ذکر است که طی دو سه سال گذشته نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا و دلیل عدم رغبت شرکت‌ها و انصراف آن‌ها برگزار نشد.

اینطور که پیداست بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ ایران برای چندمین بار با تاخیر مواجه شده است. در حالی که دفعات پیش دلایلی از جمله شیوع ویروس کرونا و همزمانی با دهه اول ماه این نمایشگاه به تعویق افتاد. این بار، اما به نظر می‌رسد که قطعی گسترده اینترنت طی ماه‌های اخیر که موجب خسارت‌های فراوانی به حوزه اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکار‌های آنلاین شده است.

باید گفت که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند علاوه برارائه دستاورد‌های جدید سبب رقابت سالم بین شرکت‌های تولیدی در حوزه، کامپیوتر، برق و الکترونیک و ارتباطاه باشد. از سوی دیگر وظیفه فراهم کردن ارتباط با بخش‌های مختلف برای همکاری با همدیگر و رفع نیاز‌های جامعه را برعهده دارد و هدف اصلی آن عرضه رقابت پذیری ایران در بازار جهانی و توسعه پتانسیل‌های بین المللی بازرگانی ایران است که این هدف تنها با رقابت بین المللی، و استفاده از تکنولوژی‌های جدید امکان پذیر است.

در کنار مباحث بالا کشور طی چند ماه اخیر شاهد قطعی گسترده اینترنت و محدودیت و فیلترینگ مواجه هست؛ اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد آیا این احتمال وجود دارد که نمایشگاه الکامپ دوباره لغو شود.

در همین راستا حسین اسلامی - رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران- در یک نشست خبری پایان سال نصر، درباره برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت: در چند سال اخیر این نمایشگاه به دلیل شرایط کسب و کار‌ها و شرایط عمومی با مشکلاتی مواجه شد. امیدوارم که این نمایشگاه را در تیرماه یا مرداد ماه سال آینده برگزار کنیم و قرارداد‌های لازم در این زمینه منعقد شود و فعلا تصمیم به برگزاری باشکوه این نمایشگاه داریم، همچنین نیازمندیم دولت هم در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهد.

گفتنی است اولین نمایشگاه الکامپ در سال ۱۳۶۹ با نام نمایشگاه بین المللی کامپیوتر، برق، الکترونیک و ارتباطات برپا شد و بعد از گذشت یک دهه، به تدریج مخابرات از نمایشگاه الکامپ جدا شد و نمایشگاهی مستقل با نام تلکام برگزار کرد و همچنین برق هم به صورت جدا نمایشگاه مخصوص به خود را برگزار کرد؛ و تنها در این نمایشگاه کامپیوتر و الکترونیک باقی ماندند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی